Parní vůz Komarek

Na popud předsedy našeho klubu pana Dr. Ludvíka Losose vznikl model málo známého, ale o to zajímavějšího parního motorového vozu soustavy Komárek.
Ten mi také dodal všechny známé základní údaje o voze včetně výkresu a dvou fotografií, podle kterých jsem rekonstruoval zadní čelo vozu, jenž výkres nezobrazuje.
Model je kompletně leptaný, doplněný pouze několika detaily z polyuretanových odlitků jako jsou např. vnitřní lavice, komín, zásobník podtlaku sací brzdy, nebo brzdový válec. Lepty bočnic jsou dvoudílné, což umožnilo naleptat take laťování vnitřních stěn. Předloha modelu měla narozdíl od konkurečních parních vozů té doby vnitřní rám, díky čemuž má vůz netradiční a originální vzhled. Rám mezi kterým byl umístěn ve skutečnosti vodojem mi v modelu nabídl ideální prostor, kam ukrýt olověnou zátěž, díky níž má model velmi pěkné jízdní vlastnosti a take tažnou sílu.
Pohon je řešen šnekovou převodovkou s jedním motorem nastojato umístěným do stojatého parního kotle vozu. Zadní nehnaná náprava je kyvně uložena na čepu, kvůli zajištění neustálého styku s kolejí.
Kola modelu jsou kromě ocelových obručí odlitkem z plastu, díky čemuž odpadly problémy s elektrickou izolací velmi jemných dílů rozvodu, které jsou rovněž součástí leptů.